Onze Pinterest perfecte trouw is toch stiekem héél traditioneel

Salino.be lanceert grootste trouwonderzoek van Vlaanderen

Introductiefoto: Imperish Photography

Wedding season is here! Maandenlang zijn we op zoek geweest naar die perfecte trouwjurk, hebben we maniakaal de hashtag #weddingdiy gevolgd om die perfecte goodie bag te creëren en in de ceremonie zit zo veel romantiek en originaliteit dat je er nu al een traantje van moet laten.

Aan creativiteit geen gebrek bij de 1500 bruiden en brides-to-be die salino.be tijdens een huwelijksenquête aan de tand voelde over onderwerpen allerlei. Van hoever ze de financiële kraan moesten opendraaien, over het bijhouden van de alcoholconsumpties tot de hete huwelijksnacht die uiteindelijk toch niet zo heet was ;-)

Lux Visual Storytelling ​ ©

En wat bleek? De fundamenten van onze Pinterest perfect weddings zijn toch nog traditioneel.

In een man-vrouw relatie is het in 89% van de gevallen de man die de vrouw ten huwelijk vraagt. Hoe vrijgevochten zijn we nu ook weer? ;-)
Naar de schoonouders gaan en om de hand van hun partner te vragen: het gebeurt nog vaker dan we zouden denken. We zien dat zo'n 42% nog de hand van de schoonouders vraagt.
We trouwen toch nog altijd graag in een periode waar de kans op mooi weer groter is. Augustus is de populairste maand om te trouwen in België, gevolgd door juni. Het ja-woord valt het minst tijdens de wintermaanden: januari (1%) en februari (2%). De hype van de Winter Brides is nog niet helemaal doorgebroken!
Tijdens de huwelijksnacht slapen we het liefst van al.. Thuis! 56 % kiest dus voor de geborgenheid van de eigen woning! Hoezo het kot afbreken op hotel? :)