Zijn we klaar voor de unplugged wedding?

Nog niet! Het is nochtans de ideale remedie tegen wedding fails. De grappigste trouwblunders krijg je er gratis bij ;)

Bij een ongedwongen boho wedding, in een sprookjesachtig stukje bos met een niet al te strikte dress code, past zeker wel een 'no smartphone policy'. Vriendelijk vragen om de gsm bij aanvang af te geven of op de uitnodiging reeds melden om ze niet te gebruiken. Het klinkt als een strak plan; de uitschakeling van dit modern stukje technologie voelt zelfs een beetje progressief aan. Toch blijkt dat de gemiddelde Vlaming nog niet klaar is om zijn smartphone af te geven. Uit de huwelijksenquête van Salino.be bleek namelijk dat een bescheiden 7 % vroeg om de trouwdag smartphone-loos door te brengen.

We kunnen ons niet voorstellen dat trouwgasten continu selfies nemen of om de zo veel tijd door alle Instagram stories willen scrollen, maar een gsm toelaten kan ook zijn voordelen hebben:

• Een fotograaf die niet komt opdagen, een harde schijf die crasht. Op dat moment ben je gewoon blij dat er een paar gasten bij zijn met de laatste nieuwe Iphone!
  • Een videograaf is best duur. De leukste filmpjes kan je makkelijk compileren met een app.
  • Een no-kids wedding? Geen probleem, maar een gsm bij de hand is dan toch iets meer geruststellend voor de mama's en de papa's op het feest!

Wie het toch aandurft om Koning gsm vriendelijk te verbieden, krijgt daar ook veel andere dingen voor terug:

• Gasten die toch een beetje verslaafd zijn aan hun gsm zullen hun fomo vandaag moeten thuis laten. De sfeer aan tafel is meteen een stuk gezelliger en het levert toffe foto's op van mensen die tegen elkaar praten (ipv van op hun gsm te loeren).
  • Een intieme trouw is pas echt intiem als er geen tig stories verspreid worden over social media. Met een arsenaal aan professionele foto's beslis je zelf wat er al dan niet verschijnt.
  • Heel wat wedding memes die circuleren op internet zijn meestal filmpjes van trouwgasten die net op een ongelukkig moment hun gsm bovenhaalden. Wil je dus niet het moment dat je net over je jurk struikelt, bewaard wordt in de duistere krochten van het internet, dan is een unplugged wedding helemaal iets voor jou ;-)

Over wedding fails gesproken. De 1500 love birds getuigden ook over wat er zoal kan misgaan, wat hun niét aanstond op hun feest.

Een greep uit de beste (of zijn het de slechtste) verhalen:

"Onze DJ kondigde de verkeerde naam aan. Gelukkig had hij die van mijn man wel juist!"
​ ​

"Tijdens ons feest is mijn broer het gewoon afgestapt, uit jaloezie."

"Ik trapte op het einde van mijn feest in kapot glas. Hierdoor moest ik naar het ziekenhuis om de wonde te laten naaien. Ik kreeg in totaal vier hechtingen."
​ ​

"De brouwer had slechts één vat bier geleverd. Deze was natuurlijk al om 1 uur leeg. De brouwer was niet te bereiken omdat die blijkbaar zelf op een feest zat. Mijn man moest tweemaal het feest verlaten om toch maar bier te kunnen regelen."
​ ​

"Om 4u ‘s ochtends was onze DJ knock out, waardoor we zelf maar plaatjes moesten draaien."
​ ​

"Mijn grootvader riep dronken: “ik geef jullie twee maanden” terwijl we al zeven jaar samen zijn.."
​ ​

"Op mijn vrijgezellenfeest was er een stripper. Op ons trouwfeest was er een kort filmpje van mijn vrijgezellenfeest en dus ook van de stripper. Iedereen zag hoe ik slagroom van zijn borst likte (ook dus mijn schoonfamilie). Ik zakte in de grond van schaamte!"

"Onze fotografe was dronken en probeerde de mannelijke gasten op ons feest te verleiden in het bijzijn van hun vrouw."
​ ​

"Er werd een vuurstokje gegooid tijdens onze openingsdans, waardoor er een gat is in mijn trouwjurk."

Bezint eer ge begint is ook nu weer de boodschap. Of het nu gaat over het definitief ja zeggen tegen je toekomstige, het budget bepalen voor de trouw, het kiezen van je jurk, het opstellen van gastenlijst of je huwelijksreis plannen... Vergeet vooral niet te genieten.

Margo Van Raemdonck

PR Manager, MMBSY

Persberichten in je mailbox

Over Salino

Van locatie tot decoratie.  Van foodtrucks to feestattributen.  Alles voor jouw event.  Daar gelooft Salino in.

Bedrijfs- of personeelsfeest, babyborrel of huwelijk? Op Salino.be vind je alle eventleveranciers op één plek, van catering of foodtruck tot locatie. Je vindt hier moeiteloos inspiratie voor jouw feest en wordt met de beste vakprofessionals in contact gebracht. Organiseer jouw (bedrijfs)feest zonder stress en hou tijd over voor andere belangrijke zaken.

Kortom: een platform dat alle segmenten van de eventsector bundelt op één handige site. Snel en eenvoudig.

They create, you celebrate!